هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد عیب یابی موتور های الکتریکی

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد عیب یابی موتور های الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد عیب یابی موتور های الکتریکی


تحقیق در مورد عیب یابی موتور های الکتریکی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه26

 

فهرست مطالب

تشخیص عیب های مکانیکی و رفع آنها

پ فشار بار بیش از حد روی موتور

عیب یابی موتور های الکتریکی

تشخیص عیب و رفع آن در ماشینهای الکتریکی اهمیت خاصی دارد . به همین دلیل این مبحث درکتاب حاضر در یک فصل جداگانه آمده است . تشخیص عیب در اولین مرحله کار تعمیراتی است و رفع آن در مرحله بعدی قرار دارد .

یافتن عیب موتورها را می توان به تشخیص نوع بیماری یک فرد توسط پزشک تشبیه کرد تا بیماری را به درستی تشخیص ندهد نمی تواند برای بهبود بیمار قدمی بردارد و تمام نسخه هایی که می نویسد ، تاثیری در بهبود وضع بیمار نخواهد داشت .

به همین ترتیب اگر عیب اصلی ماشین شناخته نشود یا ماشین را نمی توان تعمیر کرد و یا اگر بدلیل وجود آن عیب ، عیب دیگری پیدا شود و ما آن عیب دومی را بر طرف کنیم موتور مجدداً معیوب می شود و به همان حالت اول در می آید ؛ مثلاً اگر محور وتور لنگی داشته باشد ، بلبرینگ ها و بوش ها را خراب خواهد کرد . در این جا اگر ، رفع عیب اصلی یعنی کجی محور موتور فقط به تعویض بلبرینگ ها یا بوش بپردازیم ، چون محور موتور هم چنان کج است و دوباره بعد از مدتی ، رتور بوش ها و بلبرینگ ها را خراب خواهد کرد .

کسب مهارت در عیب یابی بیشتر در اثر تجربه عملی به دست می آید نه با خواندن کتاب و جزوه اما به

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عیب یابی موتور های الکتریکی

کتاب ایالات متحده آمریکا

اختصاصی از هایدی کتاب ایالات متحده آمریکا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کتاب ایالات متحده آمریکا


کتاب ایالات متحده آمریکا

کتاب ایالات متحده آمریکا

نویسنده: حسین حمیدی نیا

669 صفحه

نشر: وزارت امور خارجه، موسسه چاپ و انتشارات (28 آبان، 1384


دانلود با لینک مستقیم


کتاب ایالات متحده آمریکا

خوردگی در حفاری

اختصاصی از هایدی خوردگی در حفاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزشی خوردگی در حفاری (از سری آموزشهای مناطق نفتخیز جنوب)


دانلود با لینک مستقیم


خوردگی در حفاری

تحقیق در مورد ماشین های الکتریکی

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد ماشین های الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ماشین های الکتریکی


تحقیق در مورد ماشین های الکتریکی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه30

 

فهرست مطالب ندارد 

تاریخچه پیدایش ماشین های الکتریکی

ماشین های الکتریکی با جریان دائم نخستین ماشین هایی است که پس از پیل ولتا استفاده علمی از برق را توسعه داد .کشف این ماشین ها نتیجه کار و کوشش اشخاصی مانند پیکسی ،پاچی نتی ، زیمنس و بویژه گرام بوده است .

گرام ماشین القایی ابداع کرد که برای نخستین بار در صنعت بکار افتاد . این ماشین بطور متقابل کار می کرد و به اراده انسان محرک یا مولد نیرو می گردید . همین ماشین را ادیسن و تامسن و دپره تکمیل کردند و هنوز هم مورد استفاده و عمل می باشد .

هر چند پاچی نتی در کار پیشقدم بود اما گرام با شکلی که کلکتور ابتکاری خود داد اصلاح و بهبود علمی بسیار مهمی را پدید آورده است . گرام کاشف اصل تازه ای نبود بلکه بوجه الهام در ضمن کار و بی توجه به روشهای علمی تحقیق و تدقیق و توفیق یافت نخستین موتور قابل استفاده واقعی را بسازد ؛ از این رو گرام را باید از جمله مخترعان زبر دست و زرنگ و خوش بخت بشمار آورد .

گرام همراه با هیپولیت فنتن « شرکت ماشین های مانیتو الکتریک گرام » را بوجود آورد و موفق گردید اختراع خود را یک راست وارد بازار و عمل کند

ساختار ماشینهای الکتریکی:

                                

 

 

ماشینهای الکتریکی از دو بخش اساسی تشکیل شده اند:

الف)قسمت متحرک ودوار به نام رتور

ب) قسمت ساکن به نام استاتور

بین این دو قسمت ،شکاف هوایی وجود دارد .

استاتو و رتور از مواد فرومغناطیسی ساخته می‌شوند تا چگالی شار بیشتر گردد و در نتیجه اندازه و حجم ماشین کمتر شود.

نکته: اگر شار در رتور و استاتور متغیر با زمان باشد ،هسته اهنی لایه‌به‌لایه ساخته می‌شود تا جریان گردابی کاهش یابد.

در بسیاری از ماشینها محیط داخلی استاتور و محیط بیرونی رتور حاوی شیارهای متعددی است که داخل آنها هادی‌ها جاسازی میشوند، این هادیها بهم وصل می شوند و سیم پیچی حاصل می شود.به سیم پیچی هایی که در آنها ولتاژ القا می شود ،سیم پیچی آرمیچر اطلاق می گردد. به سیم پیچ هایسی که ار آنها جریان میگذرد تا میدان مغناطیسی و شار اصلی را پدید آورند، سیم پیچ تحریک یا سیم پیچ میدان گفته می شود.

سیم پیچ آرمیچر تامین کننده تمام قدرتی است که تبدیل شده و یا انتقال می یابد. قدرت نامی سیم پیچ آرمیچر،‌هم در ماشین های DC و هم در ماشین های AC فقط با جریان متناوب کارمی کند.

انواع ماشین‌های الکتریکی: 

1-   ماشین جریان مستقیم

2-  ماشین القایی

3-  ماشین سنکرون

ماشین جریان مستقیم   :(DC)

در ماشینهای DCسیم پیچ تحریک بر روی استاتور قرار دارد و رتور حاوی سیم پیچ آرمیچیر است. از سیم پیچی

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ماشین های الکتریکی

تحقیق در مورد کاربرد ریز کنترل کننده شارژ باتری

اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد کاربرد ریز کنترل کننده شارژ باتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کاربرد ریز کنترل کننده شارژ باتری


تحقیق در مورد کاربرد ریز کنترل کننده شارژ باتری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه12

 

فهرست مطالب

 

کاربرد ریز کنترل کننده- شارژ باتری

 

پیشگفتار:

با تحول کنونی ارتباط بی سیم، مالکیت تلفن همراه اکنون منظره ای عادی در اکثر کشور های توسعه یافته است. همراه سهولت سریع و آسان ، این موقعیت هم چنین با خود حوزه جدیدی از فرصت های شغلی را به همراه آورده است. اما با هر تلفن همراه سلولی یک باتری قابل شارژ و یک شارژ باتری عرضه می شود. هم چنانکه گرایش به سمت شبکه بی سیم هم چنان رو به گسترش است تلفن های همراه سلولی با این کارهای اضافی اکنون در حال غلبه بر بازارهستند با این وجود نیاز برای باتری های قابل شارژ مجدد و شارژرهای همراه آن ها را افزایش می دهد. به علاوه محبوبیت دستگاه های دستی مانند PDA و mp3 .واکمن و دوربین های دیجیتال همگی به باتری هایی برای کار کردن نیاز دارند که به  اهمیت باتری های دارای قابلیت شارژ مجدد می افزایند با به خاطر سپردن این امر این مقاله قصد دارد تا مشخصه های خاص باتری های قابل شارژ مجدد را توضیح دهد و پس از آن توضیحی داده خواهد شد در مورد اینکه چگونه یک شارژ  باتری با قابلیت شارژر سریع طراحی می شود.

Holtek Semicouductor اخیرآ یک دستگاه ریز کنترل کننده شارژر باتریHT46R47  را عرضه کرده است. این دستگاه می تواند به طور کلی به عنوان اساس در پس شارژرهای باتری با قابلیت شارژر سریع برای گستره ای از باتری های قابل شارژ مجدد که بیشترین کار بر را دارند نظیر باتری های Li-ion,Ni-NH,Ni-Cd در کاربرد هایی نظیر تلفن های  همراه واکمن ها ،PDAs و ....بکار می روند. این مقاله کار HT46R47را به منظور توضیح بیشتر اصول موجود در پس شارژ کردن باتری های Li-ion,Ni-MH,Ni-Cd را علاوه بر دادن درکی از اینکه چگونه یک شارژر مناسب بسازیم توضیح می دهد.

پس از مطالعه امیدواریم که خوانندگان شناخت لازم برای دست بکار شدن برای طراحی شارژر خود و باز شناختن نقاط قوت و ضعف انواع مختلف باتری ها و شارژرهایی که در حال حاضر موجود هستند داشته باشند.

گر چه ریز کنترل  کننده 46H47توسطHoltek  با بازار شارژر باتری به عنوان کانون توجه اصلی گسترده کاربد آن بسیار متنوع است. برای مثال کارکردهای گسترده درونی آن و انعطاف پذیری آن آن را برای گستره ای از کاربرد هایی متناسب می کند که به آنالوگ برای تابع های دیجیتالی نیاز دارند. تعیین ایمنی بالای صدای آن, آن را برای استفاده در حوزه کاربرد ابزار معمولی متناسب میکند در حالیکه تابع خروجیPMW درونی هم چنین وسیله ای برای تأمین و کنترل ولتاژ فراهم می آورد.

 

باتری و شارژر:

باتری هایی که به طور گسترده در بازار  به کار برده می شوند انواع     Li-ion,Ni-NH, Ni-CD هستند که که همگی ظرفیت شان را درmAh اندازه می گیرند.

این ارزش میزان جریانی را که باتری می تواند برای میزان مشخصی از زمان تأمین کند نشان می دهد.

برای مثال یک باتری500mAk باید بتواند بطور مداوم 500mA را برای 1 ساعت یا 50mh را برای 10 ساعت تأمین کند. به بیان ساده تر هر چه قدر ظرفیت باتری که در mAh اندازه گرفته شده است بزرگتر باشد باتری مدت بیشتری می تواند جریان را تأمین کند.

به هر حال به منظور دست یافتن به حد اکثر کار آیی و با صرفه بودن باتری اطمینان حاصل کردن از اینکه باتری کاملآ شارژ شده است ضروری است . برای انجام این کار نه تنها انتخاب شارژرهای باتری که بتواند باتری هارا در زمانی کوتاه مجدد شارژ کند ضروری است بلکه آشکار ساختن زمانیکه باتری در کاملترین حالت شارژر شد قرار دارد ضروری است. به منظور شارژر سریع در یک ساعت, جریان شارژر باید در500Ah/1h=500mAبماند. برای به اصطلاح ظرفیت500mAh باتری یک جریان شارژ کننده1C,500mA نامیده می شود. اگر باتری های Ni-Cd یا Ni-NH بدون اولین تخلیه کامل شارژ مجدد شوند آنها از کاهش ظرفیت کلی شان آسیب خواهند دید. پدیده ای که به عنوان تأثیر حافظه شناخته شده است. باتری های Li-ion از تأثیر حافظه آسیب ندیده و از کاهش ظرفیت مشابهی را تجربه نخواهند کرد اگر بدون اولین تخلیه شارژ مجدد شود

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کاربرد ریز کنترل کننده شارژ باتری