هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

هایدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شناخت و کاربرد کامپیوتر 30 ص

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره شناخت و کاربرد کامپیوتر 30 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

چرا بخاطر کامپیوتر بخود دردسر می دهیم؟

(اهمیت کامپیوتر)

چرا دربارة کامپیوترها بحث می کنیم؟ چرا آنها را برای نخبگانی که آنها را درک می کنند نمی گذاریم؟

شما نمی توانید به آسانی نقش کامپیوترها را ندیده بگیرید. نفوذ آنها در جامعة ما سریعاً در حال گسترش است. در کلیة امور زندگی، از صندوقهای سوپر مارکتها گرفته تا مراکز قدرت، نفوذ آنها محسوس است. اکنون بیشتر صورتحسابها و فیش های حقوقی بوسیله کامپیوتر آماده میشوند. با این وجود کامپیوترها کمتر در دید عموم قرار دارند. ممکن آنها چراغهای راهنمایی سراسر شهر را و یا سیستم تلفن محلی را کنترل کنند . ساختمان اتومبیل شما ممکن است بوسیله یک کامپیوتر کنترل شده باشد. افه های مخصوص در فیلم های فضایی اخیر ممکن است بوسیلة کامپیوترها تولید شده باشد. حتی در خانه ها نیز ممکن است کامپیوترهای کوچکی مورد استفاده قرار گیرند.

به چه دلیل کامپیوترها چنین کاربرد وسیعی دارند؟ این امر اصولاً بدلیل کاهش فوق العادة قیمت و اندازة کامپیوترها علاوه بر افزایش قدرت و انعطاف پذیری آنها حاصل می شود و در نتیجه شما در کامپیوترها سریعتر از همیشه افزایش یافته و باز هم در حال افزایش است. اولین حسابگر الکترونیکی کامل (نه کاملاً یک کامپیوتر) در سال 1945 در دانشگاه پنسیلوانیا ساخته وانیاک نامیده شد. در سال 1950 پانزده کامپیوتر کامل شده یا در حال ساخت در جهان وجود داشت. سی سال بعد، سالنامه استفاده کنندگان کامپیوتر برای سال 1980 مجموعه ای از 26.872 کامپیوتر را فقط در بریتانیا و ایرلند فهرست کرده است. البته این عدد در مورد تأسیسات متوسط و بزرگ بود و شمار کامپیوترهای کوچک باید خیلی بیشتر از این می شد و با احتساب کوچکترین کامپیوترها، یعنی میکرو کامپیوترها مجموع کامپیوترهای جهان سر به میلیونها می زد.

اکنون خرید یک میکرو کامپیوتر با قیمتی در حدود قیمت یک تلویزیون سیاه و سفید امکان پذیر است.

چنین میکرو کامپیوتری عملیات ریاضی را بیست بار سریعتر از انیاک انجام میدهد و حافظة بزرگتری دارد و هزاران بار قابل اطمینان تر است و همان نیرویی را مصرف می کند که یک لامپ روشنایی الکتریکی، در حالیکه انیاک نیرویی معادل نیروی یک لوکوموتیو احتیاج داشت و حجم آن 30.000 برابر میکرو کامپیوترهای امروزی و قیمتش 10.000 برابر آنها بود.

چون کامپیوترها به سرعت ارزان می شوند و سهلتر در دسترس قرار می گیرند لذا بیشتر مورد استعمال قرار گرفته، ارزشمندتر شده، اهمیت یافته و حتی سبب نگرانی می شوند. کامپیوترها بطور سریع و خستگی ناپذیر فرمانبردارند و (برخلاف آنچه متداول است) تقریباً هرگز دچار اشتباه نمی شوند. آنها توانایی انجام بسیاری از اعمالی را که تاکنون بوسیله انسان انجام می شده است دارند و بکمک آنها میتوان کاری را که بوسیلة بیش از یک دو جین انسان انجام می شده است (و حتی ممکن است بدلیل پیچیدگی و بغرنجی زیاد کسی بفکر انجام آن نیفتاده باشد) یکنفره انجام داد. یکی از موارد نگرانی در مورد گسترده تر شدن کاربرد کامپیوتر افزایش شدید بیکاری است. برای شناخت بهتر کامپیوترها و توانائیهای آنها دلایل متعدد دیگری وجود دارد که با بررسی آنها ممکن است که خطر جدی کامپیوترها را بصورت علمی و دقیق ارزیابی کرد.

همانگونه که برای روشن شدن یک گیرندة تلویزیونی دانستن طرز کار آن لازم نیست، دانستن چگونگی کار یک کامپیوتر هم به منظور استفاده از آن مورد لزوم نمی باشد. این کتاب طرز کار کامپیوتر را به دو دلیل توضیح می دهد. اول برای کسانی که ممکن است هیچگاه مجبور نباشند که یک کامپیوتر را اداره کنند یا برنامه کامپیوتر بنویسند، با این وجود ممکن است علاقه داشته باشند بدانند که یک مجموعه از اجزای الکترونیکی چگونه می تواند اعمالی را که از آن خواسته شده است انجام دهد. دوم بمنظور درک کردن انقلابی که این ماشینها علت آن هستند، دانستن اینکه آنها چگونه ساخته شده اند و چگونه عمل می کنند مفید است فقط با این اطلاعات است که هرکس می تواند دربارة قدرت کامپیوترها و محدودیت آنها قضاوت کند ابهاماتی را که پیرامون کامپیوترها وجود دارد با کمی روشنگری در مورد روش کار آنها برطرف سازد.

کامپیوترها با همة چیزهایی که ما می شناسیم بسیار متفاوتند و از این رو ارتباط دادن آنها به چیزهایی دیگر که ما در موردشان تجربه داریم بسیار مشکل است در بخش دو انواع اصلی کامپیوترها توضیح داده می شوند و مقایسه هایی ارائه می شود تا نشان دهد که یک کامپیوتر به چه چیز شباهت دارد.

جنبه ای که کامپیوترها را بی همتا می کند، قدرت آنها در پردازش اطلاعات است. این اطلاعات فقط با استفاده از دو رقم شمارشی صفر و یک در داخل کامپیوتر نمایش داده می شوند، که البته به آن اندازه که تصور می شود موجد محدودیت نیست. اینکه چگونه انواع گوناگون اطلاعات ممکن است در داخل یک کامپیوتر ذخیره شوند در بخش سه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بعلاوه دستور العمل ها نیز با ارقام صفر و یک بصورت رمز در حافظه کامپیوتر ذخیره می گردند. بخش چهار شرح می دهد که چگونه از چنین دستوراتی با ترتیب معین، بصورت یک برنامه استفاده می شود.

تصور اینکه چگونه وسایل الکترونیکی می توانند اعمال ریاضی را – مانند جمع کردن دو عدد – انجام دهند مشکل است. بخش پنج یک شرح غیر تکنیکی را در مورد اینکه چگونه این عمل انجام می گیرد ارائه می دهد.

کاهش قیمت و اندازة کامپیوترها، که عامل اصلی آن پیشرفت تکنولوژی ساخت تراشه های سیلسیم است، موضوعی است که در بخش شش مورد استفاده قرار می گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شناخت و کاربرد کامپیوتر 30 ص

تحقیق درباره کاربرد نرم‌افزار رایانه 50 ص

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره کاربرد نرم‌افزار رایانه 50 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 50

 

 

پروژه:

کاربرد نرم‌افزار رایانه

استاد:

آقای مهندس یعقوب‌زاده

دانشجو:

راضیه ایلخانی

زمستان 84

 

انواع مختصات :

مختصات کارتسین (متعامد) : این نوع دستگاه مختصات مثل دستگاه مختصاتی است که در ریاضیات پایه در آن آشنا شدیم . این مختصات در اتوکد به این صورت است که نقطة صفر در گوشه سمت چپ مونیتر قرار دارد و به سمت راست و سمت بالا مثبت و عدد اول در اتوکد محور مختصات X را نشان می دهد و عدد دوم محل محور مختصات را Y نمایش می دهد .

مختصات نسبی متعامد : گاهی لازم است مختصات یک نقطه را نسبت به مختصات ما قبل یا هر نقطة دیگری پیدا کنیم در این صورت به صورت مجازی دستگاه مختصات کارتسین روی نقطة مورد نظر قرارگرفته و نسبت به آن دستگاه مجازی مختصات سنجیده می شود . در این حالت نسبت به سمت راست و نسبت به بالای نقطه مورد نظر مختصات مثبت و نسبت به چپ و پایین نقطه مورد نظر منفی می باشد .

مختصات قطبی (پلار) : می توان غیر از نمایش یک نقطه روی صفحه با مختصات متعامد آنرا به صورت یک فاصله از مرکز مختصات مورد نظر و زاویة آن نسبت به افق نیز نمایش داد . در این حالت فاصله از مرکز مختصات مورد نظر عدد اول می باشد روی شکل m که همیشه مقدار آن مثبت می باشد جهت چرخش زاویة مثبت به افق در جهت پاد ساعتگرد (مخالف ساعت) مثبت ( جهت دایرة مثلثاتی) و جهت گردش در جهت ساعت را با منفی نمایش می دهیم .

مختصات نسبی قطبی : مانند مختصات نسبی متعامد می توان با انتقال مجازی دستگاه مختصات قطبی به نقطه مورد نظر باز هم مختصات قطبی را بسمت آورد جهت حرکت محورهای مختصات نیز مانند قبل می باشد . Y/ Y

Drive – Folder – File A(α.w) m m/ m

دستورات اتوکد :

1- LINE . (l) : دستور یک خط را از نقطه ای که کاربر مشخص می کنیم نقطه ترسیم می کند و تا زمانی که دستور ادامه داشته باشد نقطه مرتباً خطوط ترسیم می شود . و از نقطه آخری به نقطه بعدی کشیده می شود . به دو صورت این فرمان قابل اجرا می باشد یا انتخاب Icon مورد نظر از نوار کناری Cad کلیک می شود . یا اینکه دستور Line یا مخفف آن در خط Command تأیپ می شود . نکته : توجه کنید خط E spasebar یا Euter در برنامه Cad عملکرد یکسان دارد و شروع فرمان با آنها انجام می شود پس از اجرای فرمان پیغامی بصورت Specify ferst point ظاهر می شود که اگر بخواهیم از دستگاه متعامد استفاده کنیم . اول مختصات X سپس علامت

سپس مختصات Y را وارد می کنیم . مثلاً 1و22 این نقطه . نقطه اولیه می باشد و کلید Enter را می فشاریم . پیام بعدی ظاهر شده next point و به این ترتیب می توان مختصات نقطه ی مورد نظر را بدست آورید . نکته : چنانچه بخواهیم از مختصات نسبی متعامد استفاده کنیم . ابتدا علامت @ و سپس از آن مختصات x وy را به شکل قبل وارد


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کاربرد نرم‌افزار رایانه 50 ص

تحقیق درباره سیر تحول پلان معماری و تزئینات در بناهای اسلامی

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره سیر تحول پلان معماری و تزئینات در بناهای اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

مقالة:

سیر تحول پلان معماری و تزئینات در بناهای اسلامی

زمستان 1387

فهرست:

چکیده

معماری بناهای دورة اسلامی

سیر تحول پلانها در معماری معاصر

منبع:

www.pajoheshedini.com

چکیده:

هنر اسلامی در تمام جنبه های خود ، مبتنی بر حکمت اسلامی است و این یعنی درک این حقیقت که هر اثر هنری باید طبق قوانینی آشکار ، ساخته و پرداخته شود و اینکه این حقایق ، کتمان نشود و در حجاب مستور نماند. بنابراین اصل توحید که پایه نظرگاه اسلامی است با تکیه براین اصل ، در پی وحدت بخشیدن بر پیکر عناصر گوناگون هنری است . در معماری مساجد نیز تجلی کرده و روح وحدت را در معماری مساجد سراسر جهان اسلام به منصه ظهور می رساند.

معماری بناهای دورة اسلامی

هنر اسلامی را باید از زوایای مختلف مورد مطالعه قرار داد . در اسلام ، هنر و ایمان ، پیوندی نا گسستنی دارند . اسلام ، نخستین دین آسمانی است که نظر انسان را به گستره زیبایی و زینت در آفریده ها جلب می کند و به او می نمایاند که پدیده ها دارای دو جنبه هستند . یکی ، جنبه سود بخشی و دیگری، جنبه زیبایی . بعبارت دیگر ، جنبه ایکه زندگی را برای انسان ، سهل و آسان می نماید و جنبه ایکه غذای روح و روان آدمی را مهیا می کند. هنر اسلامی به یک معنا ، هنری است تجریدی و عرفانی و جوهر آن در قرینه سازی متجلی می گردد . تمامی نظم تجریدی این معماری قدسی ، باز تابی است از محتوای عارفانه ای که بر پایه ایدئولوژی اسلامی بنا شده است . در هنرهای تزئینی اسلام ، رعایت اصل « پرهیز از بیهودگی » وجود دارد یعنی اینکه در هنر اسلامی نه تنها از مسائل منفی خودداری می شود بلکه از امور بیهوده و عبث نیز پرهیز می شود . بعبارت دیگر ، در هنر اسلامی آنچه که ضروری و بایسته است به شکلی زیبا و دلپسندارائه می گردد . یعنی در هنر اسلامی هم به جنبه کاربردی و هم به جنبه تزئینی یک پدیده و اثر هنری توجه می شود . جنبه کاربردی، بدین لحاظ که آثار هنری ، عبث و بیهوده نباشند و جنبه تزیینی هم بدین جهت که به حس جمال طلبی و زیبایی خواهی انسان ، پاسخ مثبت داده شود . در واقع مسجد ، مجموعه ایست که از هنرهای گوناگون که بر روی هم فضا و مکان مقدسی را پدید می آورند . فضا و مکانی که برای ایجاد رابطه میان خداوند و خلق متناسب باشد . فضا و مکانی که در عین شکوه و جلال ، آراستگی و تزئین آن ، ذهن انسان را به جای توجه به خداوند به خود مشغول ندارد و از


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سیر تحول پلان معماری و تزئینات در بناهای اسلامی

تحقیق درباره زن

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره زن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

 

            از«علی» آموز اخـلاص عمـل      شـــیرحـــــق را دان منزه از دغـــل

            از غزا بر پهــلوانی دسـت یافت      زود شـــمشیری برآورد و شتــــافت

            او خدو انداخـت بر روی علـــی      افتـــخار هــر نبـــــی و هر ولـــــی

            او خدو انداخت بر روئی که ماه      سجــــده آرد پیش او در ســـجده گاه

                                   

      « مولوی »                                      

                       

 

             

مقدمه

در بینش اسلامی زن و مرد هر دو از یک جان و یک ماده آفریده شده است و در ذات و جوهر تفاوتی با یکدیگر ندارند.بنابراین هر دوی آنها انسان نامیده می شوند و خداوند پس از خلقت آنها،«فتبارک الله احسن الخالقین»به خود گفته است.با وجود اینکه این دو صنف تفاوتی در ذات و جوهر و توانائی رشدیابی و کمال جوئی با هم ندارند، اختلافی در میان آنها مشاهده می شود که پاره ای از آنها لازمه ی بقای نوع آدمی است.تفاوتهای دیگری مانند تفاوت در عقل، در میان این دو صنف مطرح است که انسان را دچار حیرت می کند.اما چگونه ممکن است که خدای باری تعالی برای موجودی ناقص العقل و معیوب تعبیر«فتبارک الله الحسن الخالقین»به کار ببرد؟؟چگونه است که در بعضی از تعابیر دینی، واژه های ناقص العقل و ناقص الایمان به کار رود؟؟در این نوشتار سعی بر این است که برای رفع این شبهه، ضابطه هائی مطرح شود تا بتوان بر اساس آن ضوابط، درباره ی احادیثی این گونه قضاوت و داوری شود.

اما زن در نهج البلاغه:

زن در نهج البلاغه ترسیم یک طرح یک بعدی از چهره ی کامل زن در قرآن است.فضای این طرح را جوی آکنده از فتنه های زمانه و دسیسه های سیاسی در بر گرفته است.زنان در نهج البلاغه با عبارتهائی چون عقرب ،ناقص العقل، ناقص الایمان، و ناقص البهره وصف شده اند و مع االسف ، اکثر شارحان در نهج البلاغه نیز در جهت اثبات این مطلب بر آمده اند که زنان در مقام عبودیت، عروج و تکامل، دریافتهای ذهنی و انتزاعات عقلی از مردان ناقصترند.

پس در این میان، آیات قرآنی چه می شود؟؟ مگر نه این است که ملاک شناخت سخنان ائمه در احادیث و دعاها، هماهنگ بودن مفاهیم و معانی آنها با قرآن و کلام الهی است.

قرآن ماهیت زن و مرد را یک چیز می شمارد .بر خورداری آنها از ارزشهای معنوی، مانند ایمان و عمل صالح ، علم ، تقوی ، سبقت در ایمان ،جهاد و هجرت یکسان دانسته است و در کسب صفات عالی انسانی، تفاوتهائی میان آن دو قائل نیست.(در سوره های نساء آیه 1، اعراف آیه 189، زمر6، نمل 97، مجادله 11، حجرات 13، واقعه 10 و 11، نساء 95 ، آل عمران 195، احزاب 35)

توان رشد و کمال جوئی برای هر دو یکسان است و هر دو می توانند به مقامات بلند معنوی و انسانی راه یابند.این چنینی است که زنان مسلمان ما در پی تصویری شایسته از مقام انسانی زن در نهج البلاغه می گردند.

اما متأسفانه از یک سو، برخی تعابیر موجود در نهج البلاغه، مانند نقصان عقل و نقصان ایمان، این دیدگاه را آسیب پذیر می سازد و از سوی دیگر، تشت و تناقض موجودی در آرای شارحان نهج البلاغه، مانع درک صحیح امام علی(ع) می شود.

این شارحان گاهی با زبان فلسفه و گاه با زبان تاریخ و یا روانشناسی در صدد توجیه عبارات نهج البلاغه بر آمده اند و با هر کلام، زن مسلمان را در این میان متحیر ساخته اند.واقع آن است که درک مردان از روحیه ی زنان درکی تجربی و حصولی است و هنوز مسأله روح زن و ماهیت واقعی وی در پرده ای از ابهام و در نهایت، در پس تأویلات قرآن، مجهول مانده است و عبارات نهج البلاغه در انتظار شارحی راستین است تا باطن آنها را بنماید. بنده نیز به نوبه خود در جستجوی آن هستم که به تصویر راستین کلمات نهج البلاغه دست یازیم و بذر اطمینان را در قلب زن مسلمان متحیر بیفشانیم و اعتلای فکری و روحی زنان مسلمان و هویت انسانی و اسلامی او را به مقصد و مقصود برسانیم نه به شکل سطحی و گذرا ، بلکه به شکلی اصولی، با مسائل نظری و دیدگاههای موجود در باره زن برخورد کنیم و گامی کوچک در مسیر احیای فرهنگ راستین اسلام بردارم و به رسالت خویش در این زمینه عمل کنیم.

برای دستیابی به تصویر راستین کلمات نهج البلاغه، باید این کلمات را از نظر سند و محتوا مورد بررسی قرار دهیم.در بررسی سند، وثاقت راویان و محدثان و وجاهت ناقلان حدیث را بررسی می کنیم و در بررسی محتوا، به مواردی مانند مخالف نبودن حدیث با کتاب خدا و نیز عقل، می پردازیم؛ زیرا اگر حدیثی مخالف کتاب خدا باشد باید کنار نهاده شود.و همچنین اگر مضمون حدیث با ادراک روشن عقل و نیز با حس و وجدان مخالفت داشته باشد پذیرفته نمی شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زن

تحقیق درباره زن2

اختصاصی از هایدی تحقیق درباره زن2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 35

 

پیشگفتار

دنیا بطور کلی زن را در زندان ذلت و خواری محبوس میداشت بطوریکه ناتوانی و زبونی طبیعت ثانیة وی شده بود و گوشت و استخوانش بر آن روئیده حیات و مماتش با آن بستگی پیدا کرده بود، و کلمات زن و ناتوانی و خواری با هم مترادف شده بود و عجب این است که امر نزد خود زنان هم بدین منوال بود.

هیچ ملتی از وحشی و متمدن نیست جز اینکه مثلهائی از ضعف و زبونی زن دارد، و در تمام لغات عالم با همه اختلافی که در ریشه و روش و لحن دارد، و در تمام لغات کتابها انواع استعارات و کنایات و تشبیهات مربوط به لفظ زن موجود است که با آنها ترسو و خوار و زبون و بدبخت و بیچاره و توسری خور مورد تعریض و سرزنش قرار می‌گیرد و همین کافی است که اعتقاد جامعة انسانی را دربارة زن برای اهل بحث و تحقیق اثبات کند ولو اینکه کتب تاریخی که نظریات ملل مختلف را راجع به زن جمع‌آوری کرده و در دسترس نباشد، زیرا صفات و روحیات هر جمعیتی در لغت و ادبیاتشان جلوه می‌کند. از پیشینیان هم چیزی که موقعیت زن را در اجتماع تثبیت کند و اهمیت شأن او را برساند نقل نشده مگر مختصری در تورات و سفارشی که از عیسی بن مریم درباره سهل گرفتن کار بر زبان و ارفاق بایشان نقل شده است.

و اما اسلام یعنی آئین پاکی که بوسیله قرآن نازل شده و در حق زن کاری کرد که دنیا از قدیمیترین ایام آنرا نمی‌شناخت و ساختمان فطری را که دنیا از روز اول ویران نموده و آثارش را محو کرده بود از نو بنیانگذاری نمود اعتقادی را که درباره هویت زن داشت و عملاَ بر طبق آن رفتار می‌کرد ملغی ساخت.

اسلام بیان کرد که زن مانند مرد انسان است، و در ماده و عنصر هر انسانی چه نر و چه ماده دو انسان شرکت دارد و هیچکس بر دیگری برتری ندارد جز بواسطه تقوی، در آیه(13) از سوره حجرات می‌فرماید:

»یا ایهاالذین انا خلقانکم من ذکر و انثی جعلناکم شعوباَ و قبایل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم.«

در این آیه هر یک از افراد بشر مأخوذ و مرکب از دو انسان نر و ماده قرار داده شده که هر دو بیک نسبت مادة وجود اویند و او مجموع ماده‌ای است که از آن دو گرفته شده، این سخن مانند گفتار آن شخص نیست که گوید:

نبو نابنوا أنبائنا نباتنا نبو هن انباء الرجال الأباعدا

یعنی پسران پسران ما پسران مایند، و اما دختران ما، پسرانشان پسران مردان بیگانه‌اند.

بلکه همه را مخلوق و ترکیب شده از همه شمرده و بنابراین همه مانند هم خواهند بود مگر کسی که تقوایش بیشتر باشد و بیانی کاملتر و بلیغتر از این بیان نیست.

» شک نیست که قرن ما یک سلسله بدبختیها را از زن گرفت ولی سخن این است که یک سلسله بدبختیهای دیگر برای او ارمغان آورد. چرا؟ آیا زن محکوم است به یکی از این دو بدبختی و جبراً باید یکی را انتخاب کند؟ یا هیچ مانعی ندارد که هم بدبختیهای قدیم خود را طرد کند و هم بدبختیهای جدید را؟

حقیقت این است که هیچ جبری وجود ندارد، بدبختیهای قدیم غالباَ معلول این جهت بود که انسان بودن زن به فراموشی سپرده شده بود و بدبختیهای جدید از آن است که عمداً یاسهواً زن بودن زن و موقع طبیعی و فطریش، رسالتش، تقاضاهای غریزیش، استعدادهای ویژه‌اش به فراموشی سپرده شده است…. در نظرگرفتن وضع طبیعی و فطری هر یک از زن و مرد، باتوجه به تساوی آنها در انسان بودن و حقوق مشترک انسانها، زن را در وضع بسیار مناسبی قرار می‌دهد که نه شخصش کوبیده شود و نه شخصیتش«….

» … ما مسلمانیم، زن جامعه ما که میخواهد به مرحله استقلال و انتخاب خویش برسد و وابسته به یک تاریخ، فرهنگ ، مذهب و جامعه‌ای است که روح و سرمایه‌اش را از اسلام گرفته است و زنی که در این جامعه، می‌خواهد خودش باشد و خودش را بسازد و یکبار دیگر متولد شود و دراین تولد جدید( رنسانس) خود، مامای خود باشد و نه ساخته وراثت و نه پرداخته تقلید و نمی‌تواند از اسلام بی‌نیاز و نسبت به آن بی‌تفاوت بماند… «

» … او زنی است که نه چهرة موروثی را می‌پذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی و پست‌‌ترین و پلید‌ترین دشمنان انسانیت را هر دو را آگاه است و هر دو را هم می‌داند آنکه بنام سنت تحمیل می‌شود و در جریان آن به وراثت می‌رسید، آن مربوط به اسلام نیست مربوط به سنتهای دوره پدر سالاریست و حتی دوره بردگی آنکه امروز از غرب می‌آید نه علم است، و نه بشریت است، نه آزادی است، و نه انسانیت است، و نه مبتنی بر حرمت زن است، مبتنی بر حیله‌های پست قدرتهای پست انحرافی و تخدیرکننده بورژوازی است ، می‌خواهد در این میانه انتخاب کند چه چیز را ؟ آن کدام تصویر است؟ نه تصویر زن ارتجاعی سنتی و نه تصویر زن مدرن تحمیلی بلکه تصویر زن مسلمان است برای اینکه تصویر این چهره سوم را بفهمد خوشبختانه هم مواد در دست ما است و هم تاریخ و هم بهتر از مواد، مجسم‌تر از تاریخ و معین‌تر و محسوس تر از مباحث علمی و فقهی تصویر غیبی شخصیت‌های نمونه… «


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زن2